Wiem, Umiem, Mogę – relacja ze spotkania warszawskiego Klubu Absolwenta

"Wiem, Umiem, Mogę” – taki tytuł nosiły warsztaty z psychologiem odbywające w ramach warszawskiego Klubu Absolwenta 29 kwietnia br. Spotkanie miało na celu zwrócenie uwagi uczniów na umiejętności rozwijane przez nich w trakcie programu Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha. Podczas zajęć uczestnicy dzielili się swoimi doświadczeniami związanymi z przygotowaniem projektu do konkursu na wynalazek i udziałem w warsztatach kreatywnych. Dzięki swoim obserwacjom uczniowie wspólnie stworzyli obraz osoby biorącej udział w Akademii Wynalazców. Ich zdaniem uczestnik programu jest ambitny, pracowity, kreatywny, inteligentny i posiada szerokie horyzonty. Młodzież wraz z prowadzącymi zastanawiała się także nad umiejętnościami przydatnymi w pracy w grupie. Uczestnicy zajęć zauważyli, że w zadaniach wykonywanych w zespole niezbędne są m.in.: pewność swojego zdania, asertywność, poczucie odpowiedzialności i umiejętność dostosowywania się do sytuacji. Niektóre osoby przy okazji tego ćwiczenia odkrywały w sobie nowe talenty, jak np. zdolności przywódcze. W podsumowaniu spotkania  uczniowie mieli odpowiedzieć sobie na trzy pytania: „Co wiem?”, „Co umiem?”, „Co mogę?”. Chętni podzielili się swoimi przemyśleniami na forum, a inni pozostawili je dla siebie.

– Podczas programu Akademia Wynalazców zrozumiałam, że mam zdolności przywódcze. Teraz staram się tak dobierać kolegów do pracy, by móc wykorzystać tę umiejętność. Dopóki sobie tego nie uświadomiłam wydawało mi się, że wcale nie lubię pracować w grupie –  zauważyła jedna z uczennic z Gimnazjum nr 132, członkini Klubu Absolwenta.

Spotkanie poprowadziły Magdalena Kamieniecka i Karolina Mazurczak, psycholożki i założycielki fundacji ZwrotNa, która ma na celu wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży. Podczas warsztatów odkrywają ich mocne strony oraz pomagają zrozumieć jak wykorzystywać swoje talenty na ścieżce edukacyjnej, zawodowej i prywatnie.

Zapraszamy do galerii zdjęć ze spotkania

Zapraszamy do przeczytania relacji z warsztatów autorstwa Pani Anny Lewandowskiej, nauczycielki z Gimnazjum nr 132 w Warszawie